Chi-Town Bound! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van David Meijer - WaarBenJij.nu Chi-Town Bound! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van David Meijer - WaarBenJij.nu

Chi-Town Bound!

Door: David Meijer

Blijf op de hoogte en volg David

23 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Chicago

Zoals de titel al aangeeft, ben ik of was ik liever gezegd Chi-Town Bound. Afgelopen woensdag stapte ik, samen met drie andere studenten van Denison, in Columbus op de Greyhound richting Chicago. Al snel viel op dat Greyhound inderdaad het vervoer van de armen is, maar zeker niet onprettig.

De busreis zou ons zo'n 7 uur kosten, inclusief onze overstap in Indianapolis. Na een moment van angst, toen onze bus twee keer stil viel op de snelweg, kwamen we rond een uur of 1 s'nachts veilig aan in Chicago. Na een kleine zoektocht vonden we de metro en kwamen we snel aan in ons hostel. Na een bezoek aan de drive through van Wendy's, te voet wel te verstaan gingen we maar naar bed.

De volgende dag ontbijt gegeten in het hostel en snel de stad in. Als eerste gingen we naar Millennium Park waar de 'Bean' zich bevindt en natuurlijk ook het Art Institute of Chicago. Aan beide een bezoek gebracht en voor lunch naar Chipotle, zeker aan te raden.

De rest van de dag gewoon rond gelopen in Chicago en rond een uur of 6 vertrok ik richting het United Center voor een basketbalwedstijd van de Chicago Bulls. Na 3 zeer slechte kwarten kwamen ze in het 4e kwart toch nog terug en wonnen ze in de laatste seconden. Dus het was het helemaal waard.

De volgende dagen hebben we alle toeristenattracties bezocht, de Magnificent Mile, Navy Pier, John Hancock Observatory, Museum Park en natuurlijk gewoon de stad ontdekt.

Rond zaterdag middag kwamen we op het idee om fietsen te huren, het was namelijk maar 5 dollar voor 24 uur. Al snel zaten de twee nederlanders op de fiets plus een Indier op het frame en een Amerikaan volgend op de fiets. Op de fiets verkende we de rest van de dag de stad en fietsen we s'avonds ook weer terug naar het hostel.

Zondagochtend vertrok onze bus om 9:40, dus we moesten vroeg op. Ook dit keer gingen we per fiets. Ik met mijn koffer op m'n rug en een andere koffer rollend over de straat.

Helaas duurde de terugreis wat langer dan de geplande 8 uur, maar al met al was het een geweldige trip! Dus mocht iemand er aan te denken om Chicago te bezoeken, zeker doen!

Tot de volgende blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

David

Hallo allemaal! Op 1 augustus 2014 ben ik vertrokken om een jaar te gaan studeren aan Denison University in Granville, Ohio. Op deze blog houd ik mijn belevenissen bij en kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn ervaringen.

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1105
Totaal aantal bezoekers 2911

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Mei 2015

Het vertrek

Landen bezocht: