Almost fall break - Reisverslag uit Granville, Verenigde Staten van David Meijer - WaarBenJij.nu Almost fall break - Reisverslag uit Granville, Verenigde Staten van David Meijer - WaarBenJij.nu

Almost fall break

Door: David Meijer

Blijf op de hoogte en volg David

09 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Granville

he he, daar zijn we dan eindelijk weer. Het is ondertussen alweer bijna twee maanden geleden dat ik een blog heb geschreven. Het is nou niet dusdanig druk met school dat ik echt geen tijd heb gehad om er een te schrijven ,maar het is er gewoon niet van gekomen. Maar ik ga nu proberen wat regelmatiger iets te posten.

Het is ondertussen alweer de tweede week van oktober. Ik ben nu bijna 2 maanden hier in Granville en de zomer is echt over. Het heeft zelfs al even gesneeuwd, natte sneeuw, maar toch. De eerste toetsen zijn achter de rug, en de midterms komen er volgende week aan. Gelukkig ga ik daarna een paar dagen naar Chicago, dus ik heb iets om naar toe te leven.

De afgelopen 2 maanden heb ik van alles gedaan, naar Cedar point geweest, echt eten uit India genuttigd, een blues festival meegemaakt in Granville, een lockdown van de campus vanwege een dreigement dat iemand ons zou komen doodschieten, en nog veel meer.

Iedereen begint zich hier langzaam op te maken voor de winter. Vorig jaar was het hier wel -30 graden, dus dat mag ook wel. Zo als ik al zei heeft het hier al gesneeuwd, gelukkig bleef het nog niet liggen want begin oktober is wel heel vroeg voor sneeuw. De korte broeken zijn opgeborgen in de kast, al weet je het met Ohio weer nooit, het zou zo kunnen dat ik volgende week weer een korte broek kan dragen.

Gelukkig zijn mijn midterms lekker gespreid. Ik heb een filosofie midterm op de 15e, daarna ga ik tot de 19e naar Chicago. Dan een essay due op de 20ste en een political science midterm de 21. Dus niet alles in een keer, wat wel zo lekker is.

De 15e ga ik dus naar Chicago. We gaan met z'n vieren; Seymour, Parker, Ashmita en ik. Ik zit er nog over te denken om een kaartje te kopen voor een Chicago Bulls wedstrijd, maar dat weet ik nog niet zeker. We gaan natuurlijk de typische toeristen dingen doen; Chicago Institute of Art; The Bean; Navy pier etc. Maar daar zal ik wel wat meer over schrijven als ik terug ben. Ik zal ook proberen wat foto's te maken.

Bijna vergeten, dat er hier gisteren (Woensdag 8 oktober) een maansverduistering was. Een zogenaamde 'blood moon'. De maan werd dus helemaal rood, moest er vroeg voor opstaan (6AM) maar was het zeker waard!

Dat was het dan wel weer voor een blog, ik ga proberen een blog te schrijven als ik terug ben uit Chicago! Tot over iets meer dan een wek dan!

David

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Granville

David

Hallo allemaal! Op 1 augustus 2014 ben ik vertrokken om een jaar te gaan studeren aan Denison University in Granville, Ohio. Op deze blog houd ik mijn belevenissen bij en kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn ervaringen.

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 2919

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Mei 2015

Het vertrek

Landen bezocht: