1 Augustus 2014 - 17 Augustus 2014 - Reisverslag uit Granville, Verenigde Staten van David Meijer - WaarBenJij.nu 1 Augustus 2014 - 17 Augustus 2014 - Reisverslag uit Granville, Verenigde Staten van David Meijer - WaarBenJij.nu

1 Augustus 2014 - 17 Augustus 2014

Door: David Meijer

Blijf op de hoogte en volg David

20 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Granville

Daar zijn we dan, de eerste blogpost!

Mijn moeder en ik vertrokken op 1 Augustus 2014 naar Brussel om naar New York te reizen. Alles ging soepel en zonder veel problemen zaten we in het vliegtuig. Helaas was Brussels Airlines minder stipt, want eenmaal in het vliegtuig moesten we een uur wachten op baggage die (nu al) te laat kwam. De vlucht was verder prima, het vliegtuigeten was wederom niet spectaculair en we kwamen met wat vertraging aan op JFK. Toen moesten we door de douane. Ik had al mijn documenten bij me, van mijn geboorte certificaat tot bankafschriften, maar zoals een aantal maanden eerder bij het consulaat was het allemaal voor niets, zonder veel probleem werd mijn paspoort gestempeld en kon ik het land in. Vervolgens met de metro naar het hotel en inchecken. Dit ging allemaal prima.

De rest van de dagen in New York waren heel leuk! We hadden een boekje in de Bruna gekocht met wandelingen door New York dus daar hebben we wat van gelopen, ik heb een beetje rondgelopen op de campus van de New York University. We hebben het vrijheidsbeeld en Ellis Island bezocht.

Op 6 augustus 2014 om 13:00 uur vertrokken we met de Greyhound bus naar Boston. De reis was prima te doen, er was wifi, al was het niet heel snel.

Eenmaal in Boston was het een redelijk lange wandeling naar het hostel, wat er uiteindelijk op de foto's beter uitzag dan in het echt. Die avond liepen we even rond in de omgeving van ons hostel wat een redelijk rijke buurt bleek te zijn.

We bleven in Boston tot en met 9 augustus. We hebben grote delen van de Freedom Trail gelopen en een pro-israel demonstratie bijgewoond. Boston is een dure stad, maar het lijkt wel een enigszins op een Europese stad.

Op 9 Augustus 2014 haalden we in de namiddag onze huurauto op. Het was een Kia rio, een prima auto. De eerste dag reden we naar Albany, NY. Alle hotels waren vol en dus sliepen we in het Hilton bij het vliegveld. Daarna reden we door naar Erie, PA een stad aan Lake Erie. Ons hotel (de Glass House Inn) was oubollig maar prima, maar verder helemaal prima. Erie was zelf zeer teleurstellend, dus die stad kun je overslaan op je trip.

Na Erie reden we naar Toledo, gingen we even langs Sylvania, OH. De stad waar mijn moeder een jaar naar High School is gegaan. Het huis waar ze in haar gedachten had verbleven stond er niet meer, maar de High School wel. Daarna gingen we naar Tim Ryan en zijn vrouw. Daar hebben we 2 nachten geslapen en Toledo bezocht. Tim is een vreselijk aardige man, dus als ik het hier even moeilijk heb kan ik hem altijd opbellen of ik een weekend bij hen kan blijven.

Na TIm gingen we op bezoek bij Nancy Grimm en haar man. Nancy is een vriendin die mijn moeder heeft gemaakt tijdens haar Jaar in Amerika. Daar hebben we ook 2 nachten geslapen en de omgeving bezocht. Zo hebben we wat gewandeld en Kent State University bezocht.

Op zaterdagochtend, 16 Augustus reden we weg bij Nancy en richting Columbus, OH. Daar hadden we een hotel in de buurt van het vliegveld. We hebben vooral de Easton Mall bezocht, een groot winkelcentrum in de buurt van het hotel. Daar hebben we een nieuwe laptop gekocht en andere dingen die ik nodig had. We zijn ook al even op campus geweest en hebben op mijn kamer gekeken om te zien welke spullen ik nog nodig heb en die hebben we de 17e allemaal gehaald.

De 18e was het zover, ik moest mijn moeder gedag zeggen. Ik voelde me de hele dag vreselijk, en kon ook geen eten binnen houden. Mijn moeder gedag zeggen was waarschijnlijk het moeilijkste wat ik ooit gedaan heb en zelfs nu ik er over schrijf moet ik al weer bijna huilen.

Ik houd de hoop erin, het zal vast wel beter worden (hoop ik). Tot de volgende post!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Granville

David

Hallo allemaal! Op 1 augustus 2014 ben ik vertrokken om een jaar te gaan studeren aan Denison University in Granville, Ohio. Op deze blog houd ik mijn belevenissen bij en kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn ervaringen.

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 2990

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 Mei 2015

Het vertrek

Landen bezocht: